2.1. Is de geplande uitstroombestemming duidelijk onderbouwd en beargumenteerd?
2.2. Is bij een disharmonisch profiel duidelijk wat de verschillende uitstroomniveaus per vakgebied zijn?
Didactisch, alleen als afgeweken wordt van het reguliere programma:
2.3. Zijn voor de basisvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, spelling en/of rekenen de leerdoelen bepaald in een te behalen functioneringsniveau en/of vaardigheidsscore? Zie OPP-trap
2.4. Zijn voor de basisvaardigheden technisch lezen, begrijpend lezen, spelling en/of rekenen de vakinhoudelijke tussendoelen bepaald die de komende periode nagestreefd worden? Op welke wijze is de keuze van deze doelen onderbouwd?
2.5. Zijn deze leerdoelen SMART(I) geformuleerd?
2.6. Is aansluitend bij de onderwijsbehoeften van de leerling het aanbod om de gestelde doelen te bereiken concreet en duidelijk geformuleerd?
2.7. Is duidelijk wie, wat, wanneer doet? Is het aanbod uitvoerbaar qua instructie, begeleiding, organisatie en klassenmanagement?
Pedagogisch, alleen als afgeweken wordt van het reguliere programma:
2.8. Zijn er, indien nodig, vakoverstijgend doelen gesteld voor werkhouding, taakaanpak, leren leren, gedrag en/of sociaal-emotioneel functioneren?
2.9. Zijn deze doelen SMART(I) geformuleerd?
2.10. Is aansluitend bij de onderwijsbehoeften van de leerling de aanpak om deze vakoverstijgende doelen te bereiken concreet en duidelijk geformuleerd?
2.11. Is duidelijk wie, wat, wanneer doet? Is de aanpak uitvoerbaar qua begeleiding, organisatie en klassenmanagement?
In alle gevallen:
2.12. Is de leerkracht nauw betrokken geweest bij het opstellen van het planningsdeel? Op welke wijze?
2.13 Is het planningsdeel met de ouders besproken? Zijn er met de ouders afspraken gemaakt over samenwerking?
2.14 Is het planningsdeel met de leerling besproken? Op welke wijze is de leerling actief betrokken?