OPP trap ZML
Download de OPP-trap ZML. Vul in de oranje velden de gegevens van de leerling in. Op het tabblad OPP Trap worden deze omgezet naar functioneringsniveau.
SAMENWERKINGSVERBAND PASSEND ONDERWIJS
Download de OPP-trap ZML. Vul in de oranje velden de gegevens van de leerling in. Op het tabblad OPP Trap worden deze omgezet naar functioneringsniveau.
Dit format kan gebruikt worden voor ZML leerlingen. Het maakt aan de hand van de CED- leerlijnen voor ZML inzichtelijk hoe de leerling zich ontwikkelt op het gebied van mondelinge taal, schriftelijke taal, rekenen, sociaal gedrag en leren leren. Vorderingen van de leerlingen worden hierbij afgezet tegen de eigen ontwikkeling, de ontwikkeling van andere ZML-…
De ontwikkelingsdomeinen zijn voor deze leerlingen immers uiteindelijk bepalender voor hun uitstroombestemming dan hun didactisch niveau. Het “communicatiemiddel OPP-ZML” maakt aan de hand van de CED- leerlijnen voor ZML inzichtelijk hoe de leerling zich ontwikkelt op het gebied van mondelinge taal, schriftelijke taal, rekenen, sociaal gedrag en leren leren. Aan de hand van het communicatiemiddel…
Een handreiking bij het invullen van het OPP ZML. Het format met aanwijzingen.
Voor leerlingen die extra ondersteuning krijgen (bovenop de basisondersteuning), is een OPP vereist. Dit Format kan gebruikt worden voor leerlingen in groep 3 t/m groep 8. Het Format heeft 3 delen: het ontwikkelingsdeel, het planningsdeel en het evaluatiedeel.
Uitdagende doelen zijn goed voor alle leerlingen, ook voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben (Hattie, 2013). Ook zij profiteren van hoge verwachtingen, mits deze realistisch zijn (Mitchell, 2015). Hoe helpt de ontwikkelingsperspectief-trap hierbij?
Voor kleuters die extra ondersteuning (bovenop de basisondersteuning) krijgen, is een OPP vereist. Dit Format kan gebruikt worden voor jonge leerlingen. Het voorziet in een ontwikkelingsdeel, een planningsdeel en een evaluatiedeel.